19
10.19

Аналіз стану та перспектив розвитку ринку спортивних товарів України. Бачення директора Retail&Development Advisor Таісії Литовченко

ТРЕНД НА ЗДОРОВИЙ СПОСІБ ЖИТТЯ, ЗМІНА СПОЖИВЧИХ ПЕРЕВАГ У БІК ФУНКЦІОНАЛЬНОГО І ЗРУЧНОГО ОДЯГУ СПРИЯЮТЬ ЗРОСТАННЮ ТОВАРООБІГУ РІТЕЙЛЕРА ТОВАРІВ ДЛЯ СПОРТУ. ВСЕ ЦЕ РОБИТЬ ТАКІ КОМПАНІЇ ОБОВ'ЯЗКОВИМИ ТА БАЖАНИМИ ОРЕНДАРЯМИ ТОРГОВИХ ЦЕНТРІВ В УКРАЇНІ

СПОРТ У ТРЕНДІ

Стежити за здоров'ям не тільки правильно, але й модно, і цей тренд охопив практично весь світ. Це, відповідно, створює додатковий попит на товари та послуги, пов'язані із заняттями спортом і активним відпочинком. Дана тенденція впливає і на торгівельну нерухомість. Наприклад, британська мережа універмагів Debenhams і американська мережа супермаркетів Kohl's відкривають в своїх об'єктах фітнес-центри. Подібні кроки робляться, щоб залучити додаткову аудиторію і задовільнити збільшений попит на спортивні послуги. Деякі українські торгівельні комплекси також відкривають фітнес-зали та спортивні клуби на своїх майданчиках. Хоча ефект від розміщення таких орендарів ставиться деякими експертами під сумнів. А ось щодо магазинів товарів для спорту відповідь однозначна: такі ритейл-оператори повинні бути представлені в ТЦ/ТРЦ. «І чим більше площа торгового центру, тим більше представлена в ньому дана категорія і тим важливіша вона для об'єкта. Для великого торгового центру дуже важливо мати максимально широкий асортимент товарів і великих якорів, що залучають споживачів», - говорить Максим Гаврюшин, операційний директор групи компаній« Будхаус», портфель якої включає ТРЦ у Львові, Черкасах, Херсоні.

Збільшений інтерес орендодавців до рітейлерів товарів для спорту обумовлений не тільки прагненням людей піклуватися про своє здоров'я і вести активний спосіб життя, а й іншими трендами. Так, як зазначає Тетяна Марковська, заступник директора департаменту торгової нерухомості, Colliers International (Україна), аудиторія покупців спортивних товарів постійно збільшується і не обмежується тільки професійними спортсменами. «Для багатьох з нас спортивні товари стали частиною повсякденного і навіть офісного стилю», - говорить експерт. Дану тенденцію підтверджує і Ірина Круппа, генеральний директор МФК Gulliver (Київ): «Стиль sport casual зараз на піку зростання. Спортивний одяг і взуття використовуються сьогодні не тільки для здорового і вільного часу - прогулянок, виїзду на пікніки, але також і для офісного варіанту одягу ». Такі зміни споживчих переваг сприяють додатковому зростанню оборотів рітейлерів спортивних товарів, що підтверджують в компанії Arricano Real Estate, яка володіє і управляє ТРК в Києві, Запоріжжі, Кривому Розі. «Такі орендарі показують стабільне зростання товарообігу на метр квадратний, що є індикатором інтересу аудиторії до цієї продукції і наслідком змін купівельних переваг, - каже Анна Чуботіна, директор департаменту торгових площ, Arricano Real Estate. - Тому дана категорія рітейлерів цікава торговим центрам».

Цікаво, що деякі гравці ринку торгової нерухомості прирівнюють операторів сегменту товарів для спорту до якірних орендарів ТЦ/ТРЦ. Наприклад, в компанії DCH Infrastructure & Real Estate відзначають, що частка відвідувачів спортивних магазинів в загальній структурі трафіку трьох ТРЦ в Києві, Харкові та Дніпрі становить близько 5%. «Тому можна з упевненістю сказати, що такі орендарі є якорями для будь-якого сучасного ТРЦ", - говорить Галина Чоловская, керівник відділу оренди, DCH Infrastructure & Real Estate.


ВИБІР Є

Структура ринку товарів для спорту в Україні різноманітна і насичена. За даними компанії CBRE Ukraine, на ньому переважають монобрендові оператори - вони займають близько 55% сегмента, в той час як частка мультибрендових магазинів складає близько 45%. Так, на ринку представлені такі монобрендові мережі, як Adidas, Nike, New Balance, Under Armour, Reebok, Puma та інші. Мультибрендові мережі - Sportmaster, Intersport, «Мегаспорт», «Марафон», «Делта Спорт» та інші. «Сьогодні в Україні представлено більшість популярних міжнародних монобрендів, як і кілька мультибрендових магазинів, які активно розвиваються не тільки в Києві, а й в регіонах країни. При цьому зарубіжні мережі Adidas, Nike, Puma і «Делта Спорт» працюють на нашому ринку більше 20 років», - зазначив Радомир Цуркан, керуючий партнер CBRE Ukraine.

Найбільшими ритейл-операторами українського ринку спорттоварів за кількістю торговельних точок є «Спортмастер-Україна» і «Адідас-Україна». Вони обидві є підрозділами іноземних компаній. Відзначимо, що «Спортмастер-Україна» - лідер ринку з 83 моно- і мультибрендовими магазинами Sportmaster, Sportlandia, Columbia і Weekender - має намір в найближчі два роки відкрити ще вісім торгівельних точок в нашій країні. Серед інших великих зарубіжних гравців можна виділити сербського оператора Delta Sport (підрозділ в Україні називається «Делта Спорт Україна»), німецького Puma ( «Пума Україна») і китайського Peak (Peak Sport Ukraine).

«У той же час значна частина ринку представлена українськими компаніями, які, однак, розвивають або мережі мультибрендових магазинів, або монобрендові точки по франшизі, - каже Таїсія Литовченко, директор Retail & Development Advisor (RDA). - Наприклад, торгівельні мережі «Мегаспорт» і «Марафон».
 


Читати оригінал: https://commercialproperty.ua/analitics/sport-novyy-fashion/