29
12.20

Великий розпродаж | Black Friday з розумом

На які реальні знижки варто розраховувати і що буде дешевше на Новий рік
 
Black Friday в період COVID-19 йде врозріз з традиціями передсвяткової розпродажі. Через карантин вихідного дня вона стартувала не в останню п'ятницю листопада, а набагато раніше.
Рітейлери анонсують знижки від 20% до 70% на одяг, меблі, книги, техніку, електроніку, іграшки, туристичне спорядження або путівки.
Чи варто витрачати час на покупки в "чорну п'ятницю"? Спойлер - так.
 
Старт до старту
 
Головна особливість "чорної п'ятниці" в 2020 - це карантин вихідного дня і відсутність святкової програми в торгово-розважальних центрах, які традиційно збільшували відвідуваність.
Через це багато ритейлерів почали розпродажі раніше терміну і розтягнули Black Friday не на три дні, з п'ятниці по понеділок, а на тиждень або навіть дві, розповідає LIGA.net директор консалтингової компанії UTG Євгенія Локтіонова. Очікувати офіційної "п'ятниці" вирішили небагато.
"У зв'язку з пандемією у рiтейлерiв знизився оборот, їм вкрай важливо поліпшити річні показники, а значить успішно пройти високий сезон, який починається в "чорну п'ятницю" і закінчується до Нового року", - пояснює LIGA.net директор консалтингової компанії Retail & Development Advisor Таїсія Литовченко.
 
Що по чому?
 
Торговці нерідко анонсують знижки до 70%, але, як правило, за такими низькими цінами продається обмежена кількість товарів, які залишилися з минулих розпродажів. Розпродавати ходові позиції вони не поспішають.
 
Одяг, взуття, парфуми
 
В середньому знижки в сегменті одягу, взуття та косметики в Black Fraiday становлять 20-30%, відзначає Локтіонова з UTG.
"Випадки маніпуляцій бувають, але в основному у дрібних немережевих рітейлерів, - каже Литовченко з Retail & Development Advisor. - Великі торгові мережі і онлайн-магазини цiнять свою репутацію і лояльність клієнтів, тому дають реальні знижки".
 
Головний маркетинговий хід - це ціна, підтверджує Локтіонова.
Чи можна додатково заощадити, купивши товар онлайн? Ціни на українських онлайн-майданчиках одягу, наприклад, Kasta практично не відрізняються від магазинних.
На Aliexpress можна знайти аналогічний товар дешевше. Але, якщо мова про одяг, один з головних недоліків такої покупки - місяць на доставку, а також відсутність можливості оцінити матеріал і крій, говорить Локтіонова.
 
Техніка та електроніка
 
За даними Gradus Research, в "чорну п'ятницю" українці найбільше вірять в знижки на електроніку і побутову техніку (47% і 43% відповідно).
Мережа Алло відзвітувала про триразове зростання трафіку на сайті. Засновник Rozetka Владислав Чечоткін - про те, що в день початку розпродажів (понеділок, 23 листопада) сайт відвідали 5,6 млн осіб. Це рекорд за мірками "чорної п'ятниці".
 
Найбільші виробники самі офіційно оголошують про вартість на своїх майданчиках, а потім акційні ціни підхоплює ритейл.
Samsung, Huawei Xiaomi на час "чорної п'ятниці" робить знижки до 25% на окремі моделі смартфонів і годин. Схожі знижки - на телевізори, навушники, портативну акустику.
Важливо враховувати, що це знижки до стартової ціни товару, а не до вартості станом на минулий тиждень. І вони триватимуть. Це пояснюється життєвим циклом тієї чи іншої моделі і випуском оновлених версій.
 
Чи чекати ще більших знижок на Новий рік?
 
Знижки на окремі товари в грудні досягають 30% -40% і, як правило, не поширюються на нові колекції, розповідає Євгенія Локтіонова. Це важливо. "У" чорну п'ятницю "знижки пропонують на весь товар (в тому числі - новий). У грудні вони будуть діяти не на всі товари, до того ж знайти відповідний розмір буде складніше", - зазначає Локтіонова.
Якщо намагатися максимально заощадити - доведеться чекати січня-лютого - тоді знижки на одяг досягнутий 50-70%. Справа в тому, що в перший місяць нового року рітейлери звільняють склади, і з лютого закуповують нові колекції, каже Локтіонова. Якщо покупка "не горить", варто потерпіти кілька місяців - потрібний товар можна буде купити дешевше.
 
Інакше працюють магазини косметики. Самий торговий місяць в цьому сегменті - грудень. Перед Новим роком покупцям пропонують знижки до 40%, а в січні акцій практично немає, відзначають співрозмовники LIGA.net.
Ближче до Нового року знижки на електроніку можуть стати менше, прогнозують в Rozetka. Причина в тому, що виробники стали віддавати перевагу "чорнiй п'ятниці", і самі українці почали купувати подарунки на Різдво і на Новий рік в цей період.
У Алло - інший прогноз. Ціни будуть не вище "чорної п'ятниці", але асортимент - менше. Старт новорічного промо в мережі заплановано на 3 грудня.
 
Посилання на першоджерело дивіться тут.