23
12.19

Партнер компанії Retail&Development Advisor Олександр Фіалка на головній міжнародній події сфери рітейлу і торговельної нерухомості – MAPIC 2019

 
MAPIC – одна з найавторитетніших міжнародних заходів у сфері рітейлу і торговельної нерухомості. Цього року подія зібрала понад 8000 учасників з 80-ти країн світу, в тому числі 2000 рітейлерів, 2200 девелоперів і 1300 інвесторів. Як розповів RAU офіційний представник MAPIC в Україні Дмитро Допіро, в останні кілька років інтерес до виставки з боку українських компаній стабільний: в Канни приїжджають брокери торгової нерухомості, рітейлери, девелопери та консультанти.
 
«Участь в MAPIC – це не тільки укладення договорів, пошук потенційних партнерів, але і знайомство з досвідом компаній з усього світу. Стрімкий розвиток інформаційних технологій призводить до появи нових концепцій в рітейлі, нових способів комунікації з покупцями. Нові тенденції широко обговорюються на MAPIC і участь у виставці може бути дуже корисною для українських підприємців», – зазначив Дмитро Допіро, додавши, що в цьому році виставку відвідало близько 30-ти українських бізнесменів і топ-менеджерів.
У їх числі також були представники Асоціації рітейлерів України та партнера асоціації в сфері брокериджу – консалтингової компанії Retail & Development Advisor.
 
«MAPIC – це одна з найбільш значущих в світі подій в рітейлі та девелопменті торгової нерухомості, яке реально впливає на розвиток галузі. Бренди знаходять нових партнерів для розвитку і приймають рішення про вихід на нові ринки, девелопери представляють свої проекти, залучаючи інвесторів і орендарів, а рітейлери знаходять нові ідеї та рішення для поліпшення свого бізнесу», – коментує партнер Retail & Development Advisor Олександр Фіалка.
 
Цікаво, що в цьому році MAPIC запустив новий проект – Retailers Club – який сприяв створенню унікальних ділових просторів з цілою низкою переваг для представників роздрібної торгівлі. Retailers Club передбачав ексклюзивний спектр послуг для гостей сфери роздрібної торгівлі за лояльною ціною, яка була практично в два рази дешевшою стандартного квитка на захід. Втім, скористатися пропозицією могли тільки представники рітейлу, ресторанного бізнесу, а також оператори розваг і дозвілля.
 
В свою чергу глава правління Асоціації рітейлерів України Андрій Жук наголосив, що в нашій країні заходів такого масштабу поки що немає. «Однак кілька років тому Асоціація рітейлерів почала проводити власну міжнародну виставку Retail&Development Business EXPO, яка зараз є найбільшою профільною подією в Україні, за два дні приймаючи до 2000 відвідувачів. Проведення заходу такого масштабу було б неможливим без вивчення досвіду MAPIC, який по праву вважається провідною подією в галузі рітейлу», – запевняє Жук.
До слова, виставкова зона MAPIC – ще один предмет гордості організаторів події. Вона займає площу в 12 000 кв. м на декількох поверхах і дозволяє учасникам заходу знайомитися з проектами та інноваційними рішеннями більш ніж 750 експонентів. При цьому на MAPIC 2019 також працювали регіональні павільйони і дві тематичні зони, присвячені інноваціям і дозвіллю.
 
Єдиним експонентом від України на виставці MAPIC стала компанія NAI Ukraine, яка представила цілу низку українських проектів у сфері торговельної нерухомості. Серед них великі столичні мегамоли Вагіфа Алієва – Lavina Mall, Ocean Mall, Blockbuster Mall та інші. Втім, як стверджує CEO і засновник NAI Ukraine Віталій Бойко, в першу чергу для компанії на виставці важливі зустрічі з глобальними брендами, які відсутні на українському ринку і не розглядають його, як напрямок для експансії.
 
«Вони для нас – пріоритетна мета. Ми намагаємося зустрітися з особами, які приймають рішення в таких компаніях, і на зустрічах показуємо реальні статистичні дані української економіки, розповідаємо про вихід інших брендів – особливо їхніх конкурентів, про успіхи цих брендів. І можемо сказати, що з великої кількості зустрічей практично з усіма цільовими брендами нам вдалося провести багатообіцяючі переговори», – говорить Бойко.
 
За його словами, другою важливою метою є зустрічі з компаніями, які зацікавлені у виході на наш ринок, але втрачають час на пошук партнерів. «Вони бояться інвестувати самостійно – хочуть, щоб їх бренд був присутній в Україні, але через локального партнера. Ми намагаємося переконати рітейлерів в необхідності прямого виходу. Ми прихильники тієї точки зору, що і для країни, і для девелоперів торгового центру пріоритет – робота з власниками брендів. Міжнародні компанії здійснюють реальні інвестиції в економіку країни», – зазначає СЕО NAI Ukraine, уточнюючи, що в цьому році компанія провела понад 60-ти зустрічей з глобальними рітейлерами, серед яких велика кількість знакових компаній – Galeries Lafayette, Media Markt, Sephora, Starbucks, Deichmann, C&A та інші.
Варто зазначити, що важливою частиною MAPIC є масштабна програма конференцій. Цьогоріч вона складалася з більш ніж 100 сесій, присвячених останнім тенденціям в сфері девелопменту, новим роздрібним концептам і сучасним торговельним об’єктам різних країн світу. Керуючий директор Colliers International (Україна) Олександр Носаченко, який також відвідав MAPIC 2019, каже, що головна тема цьогорічного заходу полягала в переосмисленні самого поняття рітейл, еволюції торговельної нерухомості з проявом більшої уваги до організації різнопланового дозвілля.
 
«Червоною лінією MAPIC була неминуча трансформація торговельних центрів в місця соціалізації, впровадження інновацій та несподіваних форматів, від доповненої реальності до коворкінгів на перших поверхах і колівінгів на верхніх. Методика соціалізації рітейл-просторів в світі найрізноманітніша. Пострадянські країни давно практикують велику кількість всіляких розваг, в тому числі великоформатних. В європейських проектах переважають не розваги, а масштабні зони громадського харчування. Все частіше пропонуються додаткові послуги, наприклад, школи танців або освітні проекти», – розповів Носаченко.
 
За його словами, на стенді Colliers International працювали більше 70 представників з різних офісів світу з проектами своїх країн. «Позитивна новина: інтерес нових рітейлерів до українського ринку в цілому, до існуючих і майбутніх проектів активний та предметний. Наша країна, як і раніше, на міжнародній арені досить ризиковий ринок, особливо для тих рітейлерів, які судять по Україні тільки з точки зору статистичних зведень і новинних стрічок, де набагато більше інформації про нестабільність, ніж про те, що у нас H&M демонструє феноменальні результати порівняно з іншими країнами Східної Європи. При цьому є низка великих брендів, які дуже уважно придивляються до нашої країни, вже бачили сучасні ТРЦ і проекти, які будуються. Вихід їх на ринок можливий через два-три роки», – вважає Олександр Носаченко.
 
Незважаючи на деякі позитивні тренди, Віталій Бойко вважає, що більше уваги популяризації України на подібних міжнародних виставках повинні приділяти не тільки місцеві компанії, але і сама держава. «Керівництву держави необхідно зрозуміти, що роздрібний ринок становить 30% від ВВП. І країна не бере участі в популяризації свого роздрібного ринку, як перспективного місця роботи для міжнародних рітейлерів, які можуть інвестувати іноземні гроші в економіку. Але в той же час займається просуванням таких виставок як MIPIM, які присвячені девелопменту, хоча частка нерухомості у ВВП нашої країни – менше 3%. Не завадило б переглянути пріоритети», – вважає топ-менеджер.