14
06.21

Андрій Жук: про вигоду сусідства рітейлу і офісів в ТРЦ і БФК

 
 
“Поєднання торгової та офісної складової в комерційній нерухомості може істотно посилювати роботу обох сегментів. Завдяки близькості торгової складової орендарі офісних приміщень отримують більш високий рівень сервісу. У свою чергу рітейлери за рахунок близькості до офісів отримують додатковий платоспроможний трафік клієнтів, які забезпечують їм більш високий рівень продажів, – відзначає партнер Retail&Development Advisor (RDA) і співзасновник Retail Association of Ukraine (RAU) Андрій Жук. – При грамотному формуванні tenant-mix з акцентом на потреби цільової аудиторії офісів торгова складова може бути ще ефективнішою. В даному випадку у виграші залишаються і девелопери, які за рахунок синергії торгової та офісної складової можуть розраховувати на мінімальну вакантність і збільшення свого орендного доходу “. На думку Андрій Жука, відмінним прикладом синергетичного ефекту торгової та офісної складової є столичний ТРЦ Smart Plaza Polytech, який отримав в минулому році нагороду #RAUAwords2020 в номінації "Кращий малий ТРЦ в містах-мільйонниках".
 
За час пандемії умови на ринку комерційної нерухомості змінилися: якщо раніше орендарю доводилося вибирати з того, що залишилося вільним, то зараз все навпаки. “Пандемія COVID-19 мала значний вплив на всю галузь комерційної нерухомості. Вона виявилася під ударом через впроваджуваних урядами усього світу карантинних обмежень. Багато ТРЦ були закриті значну частину 2020 року і продовжують простоювати в 2021-м. Також постраждала і офісна нерухомість, адже багато компаній перейшли на віддалений графік роботи, повністю або частково відмовившись від оренди офісів. Внаслідок цього попит на офісні приміщення знизився, а вакантність офісних об’єктів почала зростати “, – пояснює Андрій Жук. Девелопери визнають, що ситуація дійсно змінилася і зараз орендарі мають значно більший вибір на ринку, але саме тому зараз найкращий час, щоб орендувати “той самий заповітний офіс”.
 
Джерело: rau.ua