Завдяки чому мережі MasterZoo вдається посилювати позиції на українському ринку зоотоварів навіть в умовах війни, та як їй в цьому допомагає консалтингова компанія RDA.
Минулого року український рітейл зіткнувся з цілим комплексом проблем та складнощів. Не оминули вони й найбільшу в країні мережу магазинів зоотоварів MasterZoo. Серед ключових викликів минулого року в компанії відзначають перепади в попиті, відтік значної частини аудиторії за кордон та руйнування магазинів.
“Однак, ми пройшли перевірку на стійкість та навчилися бути гнучкими. На рівні стратегічного управління компанією ми розуміємо, що війна — не привід відмовлятися від довгострокових планів і наших зовнішніх та внутрішніх стандартів. Ми віримо в український бізнес, продовжуємо інвестувати в ринок і покращуємо наш продукт”, – говорить директор роздрібної мережі MasterZoo Тетяна Пінська.
Протягом перших тижнів повномасштабного вторгнення менеджмент компанії призупинив бізнес, щоб переорієнтуватися. Проте вже з березня почав відновлювати роботу магазинів. А вже у квітні взяв фокус на зростання, розширюючи свою присутність на заході країни. Таким чином компанія рухалася за своїми клієнтами, значна частина яких була змушена виїздити з південно-східних областей країни у більш безпечні регіони.
“Майже кожного тижня ми відкриваємо новий магазин, постійно нарощуючи географічну присутність MasterZoo. При цьому активно розвиваємо дві паралелі: офлайн та онлайн-напрямки, як єдиного омніканального бренду MasterZoo. Ми багато інвестуємо в онлайн-магазин, де представлено максимально широкий асортимент товарів з доставкою до будь-якого населеного пункту, де працює пошта. Для того, щоб покупці могли швидко і зручно отримувати товари, з початку війни провели величезну логістичну роботу, перерозподілили склади й налагодили нові шляхи постачання”, – уточнює Тетяна Пінська.
Загалом, з початку широкомасштабного вторгнення мережа MasterZoo відкрила 51 новий магазин. Важливу роль в процесі розширення офлайн-роздробу відігравала консалтингова компанія Retail & Development Advisor (RDA), з якою MasterZoo плідно співпрацює вже не перший рік. За її безпосереднього сприяння та допомоги з пошуком і орендою відповідних приміщень рітейлер тільки торік відкрив більше ніж 20 торгових точок загальною площею 1600 кв. м. Таким чином, делегувавши частину функцій з брокериджу, компанія могла сконцентруватись на покращенні рівня сервісу та продукту.
При цьому пріоритетним завданням RDA був пошук локацій в регіонах, де MasterZoo раніше не був представлений. В основному – на заході України: у Волинській, Рівненській, Тернопільській та Івано-Франківській областях. Водночас, MasterZoo продовжувала посилюватись і на традиційно сильних для себе ринках. Наприклад, в тому ж Києві був відкритий новий двоповерховий флагманський магазин на проспекті Перемоги.
“В процесі пошуку нових локацій для магазинів MasterZoo головне для нас – підібрати максимально відповідне під вимоги партнера приміщення з прийнятними умовами оренди. Як правило, розглядаються міста з населенням від 150 000 осіб, приміщення на першому поверсі з широкою вітриною та виходом на вулицю з високим трафіком, або ж окремо розташовані будівлі з окремим входом, можливістю стоянки та без прямих конкурентів у радіусі 2 км. Звичайно, ідеальні варіанти зустрічаються рідко, тож у разі розташування в перспективній для успішної роботи локації, розглядаються й інші приміщення”, – говорить менеджер компанії RDA Аліна Абрамцева, яка відповідає за співробітництво з MasterZoo.
Зараз мережа MasterZoo об’єднує 135 зоомаркетів у 29 містах України, проте планує продовжити активний розвиток офлайн-мережі у 2023-му. Паралельно компанія розвиває канали електронної комерції: інвестує у логістичні ланцюги та укладає розширені партнерства (наприклад, з monobank). В тому числі внаслідок цих дій попит на доставку з онлайн-магазину MasterZoo стабільно зростає, а користувачі діляться позитивним фідбеком про сервіс в рамках регулярних опитувань. В березні цього року рітейлер ще й запустив доставку товарів у партнерстві з Glovo. Наразі ця послуга доступна у 14 магазинах у всіх районах Києва, проте згодом до платформи Glovo планується поступово додати й інші міста, а також розширити асортимент на доставку.
“Наша місія – розвивати культуру догляду і турботи про домашніх тварин. І ми впевнені, що вона залежить від умов, які ми створюємо для них та їх господарів. Саме тому, попри перешкоди, продовжуємо активно розвивати мережу та інтернет-магазин, щоб улюбленці у різних куточках країни отримували необхідні товари для комфортного та щасливого життя. Ми постійно збираємо зворотний зв’язок у наших клієнтів та на основі цих даних і аналітики ринку бачимо, де є попит та у які регіони рухатися в першу чергу. У 2023 році плануємо відкрити ще 60 магазинів, розширюючи свою присутність у західних та центральних областях країни”, – зауважує Тетяна Пінська. Топ-менеджер MasterZoo додає, що зростання компанії корелює з попитом споживачів та динамікою зооринку в цілому. Після весняного обвалу минулого року, зараз український ринок petfood вже рухається по висхідній і, за оптимістичними прогнозами MasterZoo, цьогоріч має зрости щонайменше на 3-4%.
Джерело: https://rau.ua