На думку Таїсії Литовченко, директора консалтингової компанії Retail&Development Advisor, в 2020-му сповільнилися темпи експансії на український ринок міжнародних брендів. За минулий рік в країні почали роботу дев’ять нових ТМ, в тому числі Vans, The Athlete’s Foot (TAF), 4F, Fransa & b.young, Intimissimi Uomo, Miss Sixty, Ochnik, FLO і The Body shop. Для порівняння, в 2019-м в Україні з’явилося 11 брендів, в 2018-му близько 20, а ще роком раніше – 25. Також сповільнилася динаміка масштабування багатьох непродовольчих рітейлерів, які в умовах пандемії відмовилися від відкриття нових магазинів, сконцентрувавшись на оптимізації бізнесу та розвитку більш актуального в умовах карантину онлайн-каналу продажів.
У компанії RDA прогнозують тенденцію, яка буде актуальна по мірі насичення ринку торговими площами, а саме – актівізація девелопменту невеликих районних торгових центрів.
За словами Таїсії Литовченко, розташовані в житлових масивах невеликі торгові центри з хорошою концепцією і пулом орендарів виявилися найбільш стійкі в період епідемії коронавірусу. «У найближчі кілька років ринок Києва і інших міст мільйонників продовжить поповнюватися великими торговими центрами, серед яких ТРЦ Respublika, Ocean Mall, Lukianivka, Planeta Mall, Nikolsky і інші. Однак вже зараз ми спостерігаємо тенденцію зростання інтересу до невеликих, але комфортних торгових центрів, розташованих в пішій доступності до споживача», – зазначає Таїсія.
Читати дослідження повністю на rau.ua.