29
04.21

Локдаун в Києві: магазини не дорахуються 85-90% продажів

 
Труднощів не уникнуть навіть тим магазинам, які не потрапили під обмеження: у супермаркетів в великих ТЦ продажі падають удвічі
 
Обмеження київського локдауна залишають для значної частини рітейлерів тільки один канал продажів - інтернет. Однак їх обсяг дозволить замістити втрати тільки на мінімальному рівні. З проблемами стикаються і бізнеси, які не підпадають під обмеження, але працюють у великих торгово-розважальних центрах - вони втрачають більше половини продажів.
Про це UBR.ua розповів співзасновник і голова правління Асоціації рітейлерів України (RAU) Андрій Жук.
Експерт зазначив, що відсоток онлайн-продажів в загальному їх обсязі у класичного офлайн-рітейлера зазвичай становить 5-10%. Частина з споживачів зможе перейти на онлайн-покупки - але їх буде не більше 10-15%.
 
"Тобто можна констатувати, що рітейлери на час обмежень недорахуються 85-90% своїх продажів", - зробив оцінку Андрій Жук. При цьому він підкреслив, що далеко не всі оператори мають можливість продавати товари через інтернет.
"Що говорити, якщо навіть такі глобальні бренди, як Adidas або New Yorker не мають інтернет-магазинів в Україні", - зазначив глава правління RAU.
За його словами, з тих магазинів, які не потрапили під обмеження, "добре себе почувають магазини в форматі "біля будинку", в той час як супермаркети, розташовані у великих ТЦ демонструють падіння продажів більш ніж на 50%.
 
"Мова йде, наприклад, про супермаркетах "Сільпо", розташованих в таких торгово-розважальних центрах як "Гулівер", "Блокбастер", "Лавина" та інших великих моллах. Оскільки торгові центри закриті, немає звичної синергії від потоку інших орендарів в супермаркет - і кількість покупців істотно падає. Але і ті ж рітейлери, які працюють в форматі "магазин біля будинку", але знаходяться в центрі міста, в зв'язку з карантином катастрофічно просіли в оборотах", - говорить Жук.
Негативно позначиться на рітейлерах і те, що про посилення карантину було оголошено всього за два дні до вступу в дію рішенням.
 
"Людині не зі сфери рітейлу складно уявити розміри списання продуктів фреш-групи в супермаркетах, які знаходяться в торгових центрах і які втратили частину покупців із-за закриття ТЦ", - зазначив експерт.
Він нагадав, що на нинішній посилений карантин став четвертим за рік, що минув з першого оголошення про введення обмежень: крім першого, введеного навесні 2020 -го, ще був карантин "вихідного дня" в листопаді минулого року, а також післяноворічний локдаун в січні.
 
Джерело: ubr.ua